zondag 5 juni 2016

Muren om bij na te denken


De tekst van kit 160 zette me aan het denken. Met deze pagina in mijn art journal als gevolg. Want is het meisje op de muur geschilderd? En hoe kan die jongen nou hangen. Zitten ze vast in de muur of ligt de hele wereld aan hun voeten. Maar er is een dubbele bodem in de tekst, Want ik stempel omdat ik niet kan tekenen. En mooi schrijven kan ik ook niet. Of toch wel.....want langs de muur heb ik een tekst geschreven en het ziet er niet eens raar uit. 
Op een lichtbruin geschilderde dubbele pagina heb ik aan beide kanten met fired brick de muur afgedrukt. De linkermuur heeft een zijkant gekregen en daar hangen de bloemen overheen. Onderaan de bloementakken hangt de jongeman in zijn hangmat. Het meisje is ook op de muur gestempeld, over de inkt heen. Omdat de ondergrond geverfd is, haal je rode kleur heel makkelijk weg met een waterpenseel.De hond en het hok heb ik op een los stuk papier gestempeld en na inkleuren opgeplakt. Voor het inkleuren heb ik posca verfstiften gebruikt. Toen heb ik de muren enigszins gemaskerd en de achtergrond met behulp van een stencil blauw gesponst, aangevuld met witte contourlijnen. Dat de muur en de achtergrond totaal verschillende kleuren lijken te hebben komt omdat ik de muur licht gesponst heb na het stempelen. Als laatste heb ik voorgrond zwart gesponst, het gras met poscastift geteknd en mijn tekst met een zwarte pen langs de muren geschreven. Ja, je bent vaak vooral beperkt door je eigen muren! 
Heerlijk om zo lekker te werken en na te denken in dit boek.
Een zonnige dag!
Josje
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking:

Miranda zei

Hi Josje, wat een bijzonder Aj pagina en leuk om te lezen hoe het tot stand komt........tja die muren....soms zijn ze heerlijk velig en als ze gaan benauwen stap je heerlijk door het gaatje naar het blauw.......
fijne zondag!