maandag 2 juni 2014

Tutorial


Voor vandaag heb ik eens wat anders.
Ik heb er eens aangedacht om alle stappen van de kaart op de foto te zetten.
Meestal denk ik daar pas aan als de kaart klaar is, en dan heb ik geen zin meer om het opnieuw te doen.
Dus hier gaan we dan.


Stempel met Stazon jet black de bloem op Stampinback karton.
Herhaal dit voor het masker.

Een masker kun je op verschillende manieren maken.
1) je stempeld de bloem op een stukje printer papier en knipt hem uit.
a) je legt het masker los op de bloem en houdt hem op z'n plek met het stencil.
b) je gebruikt een heel klein beetje niet permanente lijm om het masker op z'n plek te houden.

2) je stempeld de bloem op zelfklevend tekenpapier op maskerpapier.
Dit papier heeft over de gehele achterkant een niet permanente lijmlaag.

3) je stempeld de bloem op een post-it.
Zorg er voor dat je een gedeelte van de bloem op de klevende strook van de post-it stempeld


Plak het masker op de bloem.


Leg het stencil bars 2 over het karton.
Plak het vast met schilderstape.


Spons met distress inkt, salty ocean.


Draai het stencil nu 90 graden, plak het weer vast en spons met salty ocean.


Nu het patroon klaar is vind ik de achtergrond te wit.
Dus heb ik de hele achtergrond gesponst met tumbled glass om het wit te breken.


Vervolgens heb ik de bars stencil op de kaart geplakt en spons ik 2 smalle strepen tussen de brede strepen met peacock feathers.
Deze stap is een beetje een uitdaging, omdat jet het stencil steeds moet opschuiven.
Oppassen dus voor vlekken.


En ook hier het stencil 90 graden draaien.


En zo ziet de achtergrond er klaar uit.


Ik vind hem een beetje te fel, dus heb ik de randen gesponst met Gathered Twigs.


Verwijder het masker.


Kleur de bladeren de Memento markers pistachio en bamboo leaves


Kleur de bloemblaadjes met lady bug en love letter


Het hart van een klaproos is altijd een beetje blauw/groenig.
Dus dit heb ik ingekleurd met cottage ivy en teal zeal


Als laatste heb ik de kaart een beetje kleine gesneden en het op een zwarte mat geplakt.
En om het helemaal af te maken heb ik er een zwart lijntje omheen getekend met een micron pen.

Groetjes Ellen
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Materialen:



12 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Wow prachtig zeg, bedankt voor een kijkje op een ander gebruik van de stencils en de inkleuring van de bloem, super!!!

Groetjes
Maria

Gerrina zei

Mooi! En een super uitleg erbij! Blijft lekker om met stencils te werken... Groetjes, Gerrina

Ballie (Bennarda) zei

wat een verhaal, super fijn zo die uitleg.
gr Ballie

Unknown zei

Goed bezig, zou je zelf zeggen! :-)

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Confettiny zei

Ach, het reactieveld zat erachter!
En ik maar denken dat ik geen reactie kon plaatsen...
Nou ja, dan kan ik nu wel zeggen dat ik het een moois resultaat vind.;-)
Een hele handige tutorial ook.
Maar info over het opplakken van het masker lijkt me handig voor mensen zonder ervaring hiermee!

groetjes, Trix

Folkje zei

mooi, en een duidelijke uitleg.

groetjes
Folkje

Mag het een onsje minder zijn, zei

Mooi Ellen en misschien ligt het masker wel gewoon los Trix en wordt op zijn plaats gehouden door het stencil ?

Anneke zei

Wat is dit leuk Alie. Ga het ook eens proberen. Groetjes Anneke.

Unknown zei

Prachtige kaart!
En wat een werk om dit zo stap-voor-stap op het blog te zetten.
Bedankt!!!!

Ellen zei

Voor Trix en een ieder die moeite heeft met het masker heb ik 3 oplossingen.
1) je maakt het masker van een stukje
printerpapier en je legt het los op de kaart. Het stencil houd het op z'n plaats zoals Ank al opperde.
2)je maakt het masker van een stukje teken papier dat aan de achterzijde helemaal plakt, of masker papier dat plakt ook.
3) maak je masker van een post-it en gebruikt het plakrandje van de postit om het masker op te plakken.

Ik hoop dat het zo duidelijker is.
Zal het ook nog aanpassen in de tekst

Bedankt voor alle leuke commentaar
Groetjes Ellen