woensdag 18 juni 2014

In de gekleurde wolken

 Vorige week heb ik een nieuw stencil gemaakt ( laten maken door Fred dus )
Ik wilde graag een paar randjes om te gebruiken bij het sponzen.
Ik scheurde altijd al heuveltjes en zo van memo rol maar vond het ook altijd zo zonde dat er een groot deel van de inkt al in het memo masker papier verdwijnt voordat je het op de kaart kunt sponzen.
Daarom hebben we nu een "stencil" gemaakt op A5 formaat, net als onze andere stencils maar dan met aan 3 kanten een mooie rand om langs te sponzen en 1 rechte kant.
Nu wordt alle inkt op mijn sponsje overgebracht op mijn kaart en verdwijnt er niets meer in mijn memo papieren rand, geweldig !

En door het formaat ook te gebruiken als palet voor Distress inkt en een waterpenseel.
Bovendien kun je de fotorand en golven kant ook gebruiken om een masker te scheuren van memo rol om gesponst werk af te maskeren als je er " achter" wilt stempelen.
Ik heb op de kaart hieronder de foto rand gebruikt om de poezen achter te stempelen en boven en onder de poezen de wolkjes.
Heb heel bewust eens een keer geen blauw gebruikt voor de wolken maar oranje, rood en groen tinten.
De poezen ingekleurd met Memento marker London Fog en na het drogen met de fineliner kant van dezelfde marker streepjes en rondjes in de poezen gezet.


De poezen, typewriter en diamond achtergrond zijn van KIT 147
De tekst is van Sheet 145 B Einstein, en heb ik in smalle reepjes gesneden.
De grote cirkels komen van Sheet 136 B Coffee, hiervoor heb ik het binnendeel van de stempel eruit gesneden, met witte inkt van Hero Arts gestempeld ( die niet wilde drogen op mijn SB karton )en daarom met Seafoam White embossingpoeder ge-embossed.
Zo hier en daar nog een accentje gezet met de zwarte Micron pen en witte Paint Sharpie.

Groetjes Ank
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

3 opmerkingen:

Anneke zei

Je hebt helemaal gelijk. Er blijft veel inkt achter op het papier. Wat een leuke kaart. Helemaal mijn kleuren.
Groetjes Anneke.

Gerrina zei

Mooi deze kleuren bij elkaar! Enne Het stencil staat al op mijn lijst"je"! Groetjes, Gerrina

Top 2000 2019 zei

Wat een goed idee zeg, je kaartje vind ik erg mooi.
Een veelzijdig stencil.