dinsdag 24 juni 2014

Combinations of the newest and older Stampinback stamps


Op deze kaart heb ik 6 kleuren Bister heel zuinig aangebracht en veel water erop gesproeid. Doordat ik veel water heb gebruikt, zijn er amper bruine stipjes te zien. De kaart goed laten drogen. De dame van Sheet 146 B afgedrukt met Jet Black Archival en de afdruk gemaskerd. Daarna de achtergrond tekst stempel en de diamond achtergrond stempel van Sheet 147 A afgedrukt. Het masker verwijderd.  Op een restpapiertje de tekst van Sheet 146 A gestempeld, uitgeknipt, randen met zwarte chalk bewerkt en gemat op een lichtblauwe ondergrond...dit heb ik ook met de grote kaart gedaan. Daarna het geheel gemat op kartonachtig vezelpapier. Tot slot met een dop en gesso de witte cirkels aangebracht. Alle stempels zijn afkomstig van Stampinback, waar ook de Bister te koop is in maar liefst 8 kleuren!! 

Ank heeft ondertussen o.a. een Tutorial gemaakt met het werken met Bister...hier te vinden op het Stampinback Tutorial Blog, maar ook op YouTube, zoekoptie Stampinback!!

.................


Op deze bruine kaart heb ik ook beide achtergrond stempels van Sheet 147 A gebruikt. Eerst de diamond stempel met Versafine gestempeld en verhit met goudkleurig embossingpoeder. Daarna de tekst stempel met Versafine afgedrukt en verhit met Sea Foam embossingpoeder. Het door het DT team, liefdevol genoemd Tutje, op lichtbruin linnenkarton gestempeld met Versafine en deze afdruk ook verhit met goudkleurig embossingpoeder, uitgeknipt en op de kaart geplakt.  De kaart gemat op een cremekleurige kaart en daarna op een lichtbruine onderkaart. Met een dop waarop ik witte Distress Paint had aangebracht, cirkels afgedrukt. Hiermee krijg je wat strakker gelijnde cirkels.
Tot slot op een strookje donkerbruin de tekst van Sheet 146 A met Versafine afgedrukt en met goudkleurig embossingpoeder verhit...hier met een witte gel pen witte lijnen gezet en het strookje op de kaart gelijmd.

En voor deze maand waren dat op dit blog alweer mijn laatste bijdragen, op mijn eigen blog zal ik nog meer laten zien met de nieuwe Sheets 147 A en B (die ook als kit te koop zijn).
De voorbeelden voor juli liggen alweer klaar om getoond te worden... :-)

Hartelijke groet/Greetings, Alie :-)


6 opmerkingen:

Mag het een onsje minder zijn, zei

Prachtige kaarten en dank je wel.

Marianne zei

Ja supermooi weer. Mooie combies van de stempels!! xxx Marianne

akkina van steen zei

Heel mooi hoor deze combinatie

Words and Pictures zei

Terrific cards - that first one especially really makes me happy!
Alison x

Gerrina zei

Wat een gave kaarten! De tweede is mijn favoriet; wat een heel mooi gebruik van die rustige kleuren! Groetjes, Gerrina

Ballie (Bennarda) zei

De 1ste vind ik het moois, maar gelukkig heeft ieder daar een eigen smaak in.
Gr Ballie