dinsdag 24 oktober 2017

Muizenholletje


Het mag duidelijk zijn dat ik de stempel van de scheur helemaal geweldig vind ;-)
Ik ben begonnen met een Distress Oxide achtergrond op A6 SB karton.
Door hierbij te eindigen met kleine waterdruppeltjes te sprayen, half droog te blazen en op te deppen ontstaat die mooie ge-oxideerde kleur.
Het mooie van SB karton is dat je juist deze oxide inkt zo mooi op kunt poetsen.
De kleuren worden daardoor veel dieper en de poederlaag verdwijnt.
Daarna de scheur weer 2 x afgedrukt en een masker gemaakt voor de driehoek onder aan de kaart die ik zo gemaakt had.
De driehoek afgemaskerd en de grote bollen achtergrond over de kaart gestempeld.
Masker verwijderd en ons hele oude ratje in het holletje gestempeld.
Met onverdunde goedkope eucalyptus chloor de rat ontkleurd en met een penseel ook de banen in de bollen om en om ontkleurd.
Het holletje zelf heb ik met grijze markers over de oxide donkerder gekleurd.
De rat eerst met een waterpenseel nat gemaakt en opgedept om de chloor weg te halen.
Als je dat niet doet verdwijnt de kleur van je marker na het inkleuren weer na een paar minuten.
SB karton kan aardig wat water hebben voordat het gaat rullen of kapot gaat zolang je niet hard gaat wrijven maar gewoon dept.

Ik heb voor deze kaart de oude grotere rat gebruikt.
In een maatje kleiner vind je hem ook op het olifanten sheet

Groetjes Ank
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking: