zondag 1 oktober 2017

Massaproductie met draaistempels


Vandaag heel veel foto's om te laten zien hoe je met een beetje puzzelen massaproductie kunt maken met een afwijkend formaat kaart en de draaistempels. Ik maak gebruik van een gelamineerd ruitjesvel. Daarop heb ik het stencil van de kerstset gelegd, een stukje uit de kant, en vervolgens met een sharpie de maat getekend en de stempels op het stencil gelegd, deksel gesloten en een afdruk gemaakt om de plaats van de woorden te bepalen. 


Ik heb nog een stapel tags liggen en ben begonnen met een stapel van 50. Eerst netjes de positie bepalen op de groene afdruk, dan een prof maken en hier kan ik beginnen. De juiste draaipositie 2 vakjes uit de zijkant en vijf hokjes uit de hoeken. Linksonder zie je stipjes staan. 


Met de eerste kleur bestempel ik alle 50 tags.


De tag een kwart slag draaien en kleur twee kan 50 keer gestempeld worden. De kleuren goud en metallic blauw, niet zo goed te zien op de foto, maar in het echt schijnen ze prachtig.


Hier is kleur 3 afgedrukt. Zoals je ziet komt er veel inkt bij elke afdruk op het gelamineerde sheet. Om dat te beperken kun je bij elke draai kijken welke woorden je geheel of gedeeltelijk onbeïnkt kunt laten. Ik heb daar stukjes tape voor gebruikt.


Zo weet je wat je niet hoeft te inkten.


Hier is duidelijk te zien dat je goed op moet blijven letten. De laatste kleur is aan de beurt en het woord Santa past niet meer tussen New en Xmas. Bij de laatste 10 rode afdrukken was het ruitjesvel een beetje verschoven. Bij een paar tags heb ik het woord Santa niet afgedrukt, bij de rest ging het er net tussen. 


En zo ziet het er dan uit. Er komen nog lintjes door, maar het begin van mijn jaarlijkse kerstkaarten voor mijn cliënten is gemaakt. Ik hoop dat ik je hiermee op nieuwe ideeën heb gebracht en dat je de geweldige mogelijkheden van het draaistempel ziet!
Fijne dag,
Josje


Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

3 opmerkingen:

Willy de Bruijne zei

Mooi gedaan Josje, bedankt voor je uitleg

Dora zei

Mooi gedaan en leuk om te laten zien hoe je dat hebt gedaan.

Trix zei

Wat ik wilde zeggen staat hierboven al!
Dank je wel Josje, ook namens mij.
Zo'n stap-voor-stap uitleg kost best veel tijd, maar je helpt er veel mensen mee op weg, denk ik.

groetjes!