zondag 15 oktober 2017

Chinese bloesem


Met roze/blauwe/paarse aquarelverf de achtergrond gemaakt, het papier was met verftape vastgeplakt op een plank hout, en heel goed laten drogen. De verf vloeit mooi op dit Chinese papier, ik ben er erg blij mee!
Een dag later met versmark en in de stempelhulp de bloesem afgedrukt. Wow heeft naast de gewone embossingpoeders ook 'bonding' poeder, dat heb ik hier gebruikt. Net als gewoon poeder verhit je dit, let op, niet te lang. Nu kun je folie gaan gebruiken, dat plakt aan deze bonding poeder, ik gebruik mijn lamineerapparaat daarvoor. Wat niet helemaal goed ging, weet ik niet, maar er bleef heel veel folie plakken, ook na goed afkoelen kon ik niet alles buiten de lijntjes wegkrijgen. Gelukkig zat de bloesem nog in de stempelhulp en heb ik een afdruk met paarse inkt op de folie gemaakt. 


Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu toch mooi. De aquarel heb ik afgewerkt door met paarse inkt de scheur langs de zijkanten te af te drukken. Op een paarse basiskaart heb ik met witte posca stift een kader getekend en daar de aquarel opgeplakt. En dan toch een tekst, ik vind dit altijd lastig, maar ik vind dit wel een soort 'steun'-kaart. Vandaar de tekst van het olifantensheet, met versamark gestempeld en wit geƫmbost. Tot dit moment was ik helemaal blij met het papier, maar bij iets te lang embossen verdween het witte poeder gewoon in het papier, heel gek!
Een warme en zonnige dag gewenst!
Josje 

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: