zondag 23 augustus 2015

Verjaardagskaart


Wat geef je iemand die ernstig ziek is, gek is op gouwe-ouwe muziek en niks wil hebben voor zijn 70ste verjaardag? Daar ga je een middagje voor zitten met een vel aquarelpapier en een bak stempels. Alleen denk je er dan niet bij na, dat je hier op het blog de linken van al die stempels door 'moet' geven. Ik ga dus mijn best doen. Eerst heb ik het vel in 9 vlakken verdeeld en met watervaste (Archival) inkt de afdrukken gemaakt. Daarna heb ik het papier nat gemaakt om de afdrukken heen en met distress inkt ingekleurd. eenmaal helemaal droog heb ik het vel losgeknipt, zodat ik het als een boekje op kon vouwen. En met een witte sharpie de nodige accenten aangebracht.


Op deze foto kun je zien hoe het geknipt en gevouwen wordt, helemaal dicht zijn voor en achterkant gelijk.
Het duurde even voordat de jarige begreep dat ik dit zelf gemaakt had, toen bekeek hij het nog een keer en snapte de gedachte erachter. 
De nummers '70' zitten in kit 153 en de tekst vind je in kit 152. Verder heb ik gebruikt stempels van het Engeland sheet, de man van het polaroid sheet, het 'remember' sheet , de oude grammofoon van sheet 41, Elvis zingt op part one en op part two (daar staan ook de noten op). De losse noten kan ik niet vinden en het lijkt erop dat Marilyn in deze vorm de webshop heeft verlaten. Gelukkig heeft Ank haar teruggefloten: ze is nu te vinden tussen de losse stempels, mensen en kinderen. 
Het was in elk geval leuk om zo'n thema kaart te maken, dat wilde ik vandaag met jullie delen.
Josje
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

3 opmerkingen:

Ballie (Bennarda) zei

heel erg mooi, Josje. Groetjes Ballie

Henriƫtte zei

Heel leuk Josje!

Gerrina zei

Dat linken was misschien wat werk, maar je hebt ook een hele mooie kaart gemaakt! Groetjes, Gerrina