zondag 2 augustus 2015

Drakenpost



De achtergrond lag, net als die van vorige week, al klaar: het hele alfabet van kit 154 met versamark afgedrukt en wit geëmbost. Dit keer heb ik het sleutelgatstencil gebruikt. Het kleinste gaatje heb ik met gesso bedekt en daar het draakje van kit 151 in gestempeld. Het draakje gemaskerd en het lijnenstempel van kit 154 als een soort net achter de draak gestempeld. Daarna heb ik de lucht en de draak ingekleurd, met witte sharpie lijnen en stippen de lichtinval  en met een grijze stift de schaduwen ingevuld. Toen heb ik het buitenste stencil verwijderd en de randen zwart geverfd met dylusion verf. Eenmaal droog heb ik het binnenste stencil geplaatst en het middelste deel met shaded lilac distress inkt gekleurd. Dat werd niet wat ik wilde, daarom met black soot nog wat gesponsd. En dat geeft een heel perkament-achtig effect. 
Voor wie zich afvraagt wat het draakje daar doet: hij zit klaar om luchtpost te gaan bezorgen! Het 'label' van zijn deur heb ik op wit papier gestempeld en met salty ocean inkt gekleurd, toen uitgeknipt en opgeplakt.

Wie vandaag niet weet wat hij (nou ja, zij) wil doen: het is vandaag de jaarlijkse grote boekenmarkt in Deventer.... 

Groetjes
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

2 opmerkingen:

Mirjam Vree zei

Leuk geworden

Ellen zei

O leuk, boekenmarkt
Helaas geen tijd
Kom een andere keer wel langs
Super leuke kaart