zondag 21 december 2014

I'm dreaming of a white Christmas


Maar omdat de kans daarop heel klein is, heb ik mijn eigen sneeuw maar laten vallen.
Voor deze kaart heb ik de huisjes van kit 147 afgedrukt op SB-karton en ze royaal geel gesponst, ook wat buiten de lijntjes. Daarna heb ik met stiften de huisjes ingekleurd en de lucht gesponst met diverse kleuren blauw, een beetje paars en langs de buitenrand wat zwart. De voorgrond is rood met langs de rand weer een tikje zwart. Eenmaal goed droog heb ik met gelpen witte accenten getekend. De tekst (sheet 107) met versamark gestempeld, wit geëmbosd en iets minder wit gemaakt door er met een blauw sponsje overheen te gaan. En toen mocht de sneeuw gaan vallen: met lijm heb ik het sneeuwpoeder aangebracht. Daarbij heb ik er niet aan gedacht dat distress inkten oplossen in water. En ja hoor, de lijm nam de kleur van de ondergrond aan en de sneeuw ook. Dus een tweede en zelfs een derde laag sneeuw aangebracht. Maar nu is het wit......


en kan ik iedereen fijne kerstdagen toewensen, wit of groen!
Josje 


1 opmerking:

Unknown zei

Heel mooi! Het lijkt wel een Dickens tafereeltje!!!