zondag 26 oktober 2014

Bloemen van I brake for stamps


Deze kaart ligt er al een poosje, want ik wilde er een foto tutorial van maken, maar dat zit er nog even niet in. Ik heb op een vierkante kaart drie randjes gemaskerd en ik heb uit drie stukken papier labels gestanst. Let op: je hebt zowel de binnen als de buitenkant nodig. Eerst heb ik buitenkant geplaatst op de kaart en de prachtige 'dogwood' bloesem afgedrukt en ingekleurd. (Als je op de link klikt, kijk dan ook eens naar de rest van die schitterende bloemencollectie van IBFS, ze zijn echt prachtig en per stuk te koop. Leuke Sint of kerst cadeautjes!)  Als de inkt droog is, leg je de binnenkant van je stans, het werkelijke label, in de buitenkant en verwijder je de buitenkant. Nu maak je een schaduwrandje om het labelmasker. Dan ga je het tweede en derde label op dezelfde manier maken: eerst de buitenkant plakken (het 'bloemen' masker blijft zitten) en de teksten afdrukken, onder heb ik de 'typewriter' tekst van kit 147 gebruikt en boven een tekst van sheet 54. Als de drie labels voorzien zijn van maskers leg je een stencil, hier de circle 2, op de kaart en sponst de kaart in de gewenste kleur. Tot besluit haal je alle maskers weg en is de kaart klaar. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Reacties en houdbaarheid gelli plate

Natuurlijk vinden wij het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat, maar jullie vinden het vast ook leuk om antwoord te krijgen. Nou ben ik helemaal geen blogger, dus ik vergeet vaak om te reageren, sorry. Maar het is wel leuk om die reacties te lezen, bij deze mijn dank. 
Vorige week vroeg Confettiny hoe lang je een zelfgemaakte gelli plate kunt bewaren.  Het antwoord daarop weet ik niet. Ik heb mijn plate sinds begin september, dus nog maar heel kort. Ergens heb ik gelezen dat ze lang houdbaar zijn, maar hoe lang is lang? Wel kun je ze heel makkelijk even smelten in de magnetron en opnieuw vorm geven. Er liggen al weer een paar achtergronden klaar en die passen prima bij het nieuwe sheet dat 1 november uitkomt. Dus ik ga nu aan de stempel, fijne dag en tot volgende week!
Josje

PS: Hebben jullie de tijd al verzet? 

Geen opmerkingen: