zondag 28 september 2014

Kimono


Bij mij heerst de laatste tijd een opruimvirus en dan vind je een heleboel lang vergeten dingen. Zoals deze kaart, ontworpen voor de iris-vouw-techniek, weten jullie nog: allemaal van die kleine strookjes netjes achter de open ruimte plakken. En ik kwam ook een pakje prachtig Japans papier tegen, nauwelijks gebruikt, want het is te mooi om te verpesten. Herkenbaar? 
Maar goed, het opruimvirus stelde me voor de keuze: gebruiken of weg. Gelukkig lag kit 149 op het bureau en heb ik meteen de bubbelharten met Versamark op de kaart gestempeld. Op het Japanse papier heb ik de bloemkronen met donkerrood gestempeld en uitgeknipt. De kimono heb ik zo zuinig mogelijk op de achterkant getekend en ook uitgeknipt. (je moet toch zoveel mogelijk overhouden om weer in de la te leggen, nietwaar?) Ook de la met de lintjes is gered van weggooien, want er moest een ceintuur om de kimono, dus lintjes kun je altijd nodig hebben. Ik was nog niet helemaal tevreden, voordat ik de bloemkronen opgeplakt heb, heb ik ze eerst met Versamark op de kaart gestempeld en met goud geëmbost. Ook de randen van de kaart zijn met goud geëmbost. Tot besluit heb ik de kronen met foamtape verhoogd opgeplakt en het geheel op een goudbruine kaart geplakt.
Eens kijken wat ik nog meer vind bij het verder opruimen.......
Josje

PS. Een waarschuwing voor kattenbazen: als je je hobbykamer na een aantal jaren echt heel grondig op gaat ruimen, wees dan met warm weer voorbereid op een vlooienexplosie! Die kunnen door de trillingen allemaal uit hun eitjes barsten. Helaas vond ik dat bij het verder uitmesten!