zondag 5 april 2015

Shaker kaart


Buiten was het nat, donker en tussen de regen zat hagel en sneeuw, voor mij lag het stempel van de glazen bol en een potje met poedersneeuw: vandaag maak ik een sneeuwbol. Volgens mij heb ik op de moeilijkste manier om een shakerkaart te maken bedacht, maar het was leuk om te doen. 
Als eerste heb ik op een stuk aquarelpapier gespeeld met water, aquarelverf en colorit. 



Eenmaal goed droog heb ik met Versafine zwart de bol afgedrukt. En toen ging ik moeilijk denken. Want ik wilde dat de achtergrond mooi door zou lopen. Dus heb ik de bol uit het papier gesneden. Op een stukje wit papier heb ik de huisjes uit kit 147 afgedrukt en ingekleurd, dat heb ik op de binnenkant van de bol geplakt.....om te ontdekken dat die twee lagen vrij dik zijn en ik dus een hele dikke tussenlaag moest maken.


Op een witte kaart de bol afgetekend met het bijpassende stencil en de rand blauw geverfd, zodat je geen wit zou zien. Of zal ik daar de huisjes op stempelen? Dat werd geen succes, mede omdat ik al een deel blauw had geverfd. De achtergrond op de juiste plek op de kaart bevestigd, daarop twee lagen dun karton waar de bol uitgesneden is. Dit alles moet heel goed vast zitten en droog zijn voor je verder kunt.
.

 De voet van de bol gestempeld op bruin papier, uitgeknipt en met Versamark en clear poeder van een glanslaag voorzien en op de voorkant geplakt. Als de kaart helemaal droog is strooi je sneeuw in de ruimte gestrooid en plak je transparant folie op het karton. Ook dat moet helemaal dicht zitten. Tot besluit plak je voorkant op de kaart. Het bleek gaandeweg niet de handigste manier, maar mijn eerste shakerkaart lekt niet! 

Helaas.... ik kan het filmpje niet in het blog krijgen, maar wie dat wil zien: het staat op de Facebook pagina van Stampinback en op Pinterest.

Fijne Pasen
Josje



Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: