zondag 26 april 2015

Ik zag twee beren ...


Soms krijg je meteen een gekke inval, als je een stempel ziet. Zoals bij een beer onder een stapel blaadjes. Want in een herfstbos verdwijnt die bruine beer helemaal, op de Noordpool liggen geen blaadjes en een witte beer tref je niet in een normaal herfstbos. Het wordt, hoe dan ook, een kaart met een humoristische twist. 
Mijn eerste keuze viel op een ijsbeer met herfstblaadjes op de kale Noordpool. Beer afgedrukt met Versamark op craft papier, blaadjes met stiften ingekleurd, beer zelf met picket fence. Daar een laagje perfect resist op aangebracht De achtergrond met bruine viltstift verdeeld in 'ijsschotsen' en met picketfence stain wit gemaakt. Met witte pen langs de scheidingen getekend en met een lichtblauw sponsje zachtjes over het wit gegaan om diepte aan te brengen. Tot besluit de tekst gestempeld met bruine inkt. 


Om te laten zien hoe prachtig gedetailleerd dit stempel is (en omdat het zo'n leukerd is) heb ik hem nog een keer afgedrukt. Nu op SB karton, met bruine inkt en clear geĆ«mbost. Met stiften en een waterpenseel heb ik de blaadjes ingekleurd, beer zelf met stiften en vingertop en de achtergrond is licht gesponsd. Met grijze stift schaduwen getekend en met wit wat accenten aangebracht. De restjes inkt op mijn 'palet' (ik gebruik meestal een acrylblok) heb ik gebruikt om op de groene achtergrond te spetteren.  
Niet alleen de beren hebben pret, ik had het ook bij het maken van deze kaarten!

Fijne dag
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.