zondag 3 december 2017

kerstmis is een hand uitsteken ....

....naar iemand die het nodig heeft en iedereen heeft dat af en toe nodig.

Dat was de gedachte achter deze serie kerstkaarten uit 2010 en dat denk ik nu nog steeds. Op SB karton de afdruk van de handen en de tekst met resist afdrukken, laten drogen en de achtergrond sponzen met distress inkt. De stempels opnieuw afdrukken, nu met een dekkende inkt zoals Stazon of Versamagic. Of, anno 2017, met distress oxide. Voor de bruine kaart heb ik met een stans randjes aan de kaart en de mat gemaakt en waarschijnlijk een lintje langs beide zijkanten geplakt.
Voor deze kaart heb ik op de achtergrond zeer waarschijnlijk het smudge stempel gebruikt. Een onaanzienlijk stempel dat je vind op sheet 20 en dat stempel is net zo onmisbaar als de dit jaar uitgebrachte scheur. In plaats van resist heb ik voor de handen op deze kaart waarschijnlijk een lichtbruine inkt gebruikt. OP deze kaart heb ik de tekst en de handen los van elkaar uitgesneden en gemat. 


Ook deze variant vind ik nog altijd mooi. Ik twijfel nog steeds over het achtergrondstempel, maar uit de naam van de kaart weet ik dat ik milled lavender inkt heb gebruikt. De tekst is weer apart gestempeld mogelijk met witte of een lichte versamagic inkt. De kop is met coffee versamagic inkt afgedrukt. 
Deze serie kaarten is uit 2010 maar nog steeds vind ik dit prachtige stempels voor kerstkaarten.
Een fijne en veilige dag voor wie naar buiten moet!
Josje






Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: