zondag 19 november 2017

Santa is waving goodbye


Voor de achtergrond heb ik een stuk papier uit een blok van Tim Holz gebruikt, ik wist niet goed hoe ik de achtergrond wilde hebben. Het idee was er: nu de Sint in ons land is, zal Santa ook wel op weg zijn, ergens hoog boven de oceaan. Ik ben dan ook begonnen met het afdrukken van het Santa stempel van sheet 104 met Delicata black shimmer inkt. Niet handig, ik had beter eerst de maan kunnen maken, dat heb ik met Antique linnen distress oxide inkt en een ronde blenderspons gedaan. Daaronder heb ik de golven afgedrukt, eerst met faded jeans oxide, toen met Encore blauw (dat is, net als de nieuwere Delicata inkt) een geweldige glimmer inkt, en als laatste heb ik de peacock oxide gebruikt. Tussendoor heb ik de inkt maar weinig gedroogd met de heater. nu blenden de kleuren helemaal mooi. Op een stukje papier heb ik de grootste golf nog een keer afgedrukt en toen uitgeknipt om als masker te gebruiken. Met witte inkt heb ik nog wat andere golfkoppen aangebracht en met de linnen oxide heb ik de achtergrond van de zee gemaakt en de donkere plekken in de golf wat gekleurd. De kop van de kleinste golf heb ik links in de open ruimte nog een keer met de glimmer en de peacock inkt gestempeld. Kortom, ik heb lekker gespeeld met de golven!
Natuurlijk moet het op zo'n kaart sneeuwen, daarvoor gebruik ik het slangetje uit de de witte dylusion spray. De tekst heb ik eerst met wit, toen met de blauwe Encore inkt gestempeld. Dat was niet duidelijk genoeg en dan brengt embossing poeder, zilver dit keer, uitkomst. 
Met een Gummipan die heb ik een passend frame gestanst, Dat heb ik op een witte basiskaart geplakt. Maar wel eerst de randen van die kaart met de blauwe Encore inkt naar de juiste kleur te brengen, wit was niet mooi. 




Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: