zondag 26 november 2017

Noel 2017 en stempelen met een die


Het begon met een filmpje van Jennifer Mcguire, die beïnkte een stans met versamark, gebruikte de embossing mat en de BigShot om daarna goud embossing poeder op de achtergebleven inkt te strooien. Prachtig, maar voor bulk productie tijdrovend, vond ik. Dus ging ik wel waterverven. Aardig, maar dat gouden randje maakte, zoals altijd, toch het grote verschil. Maar ja, inmiddels had ik al een hele reeks geëmboste kaarten liggen. Zucht, wat doe ik? Gisteravond bedacht ik dat het misschien ook zou lukken als ik de stans als stempel zou gebruiken. Voorzichtig de hele stans met Delicata gold shimmer beïnkten en dan zo goed mogelijk op de juiste plek leggen. Na een paar keer ontdekte ik dat je beter de kaart in de hand kon pakken, de stans er zachtjes op duwen en een beetje schuiven tot je voelt dat het op de juiste plek zit. Dan leg je alles neer met de kaart bovenop en wrijft stevig over het papier. 


Dit is een perfect gelukte maar ook degenen die niet helemaal in de diepte zitten zijn nog steeds erg mooi.

Vervolgens alles op maat snijden en voorzien van een gouden randje door de inktpad langs de kaart te vegen. De sneeuwvlokken had ik al klaar liggen, die heb ik gestanst uit een een hele oude folder voor een Chrysler. Die auto is er nooit gekomen, maar de omslag van de folder kwam nu mooi van pas. Ik heb ze met Ranger matte medium op de kaart gelijmd.
Het volgende probleem was dat het wit van mijn kaart lelijk stond op een helderwitte kaartbasis. Gelukkig had ik nog genoeg vellen van dit roomwitte papier om kaartbasissen van te maken. En oh, wat is dan een stempelplatform makkelijk! En hoe elegant is deze tekst uit 2012 van sheet 128? Helemaal met deze prachtige gouden inkt. Als laatste de kaart op de basis plakken en de lange vellen netjes in het midden vouwen met de scor pal. En weer een set kerstkaarten klaar!
Fijne dag,
Josje


Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: