zondag 3 september 2017

Poppies in aquarel


Om uit te zoeken wat ik nou eigenlijk echt leuk vind om te doen zijn de poppies erg geschikt. Vandaag de eerste techniek: aquarel. Een poosje terug heb ik een groot blok aquarel papier van Fabriano gekocht, studie kwaliteit, en daar kan ik me op uitleven. Met mijn Cotman aqarel napjes ben ik gaan proberen. Eerst de blaadjes met geel inkleuren, een eerste lichte wassing. Dan steeds 1 blad per bloem voorzien van een druppel rood, beetje mengen met geel, wat oker erbij en wachten tot het droog is voor ik een volgend blad begin. Op dezelfde manier de groene blaadjes gedaan, diverse lagen en diverse kleuren groen. De aanzet van de bloemblaadjes heb ik nog een tikje paars gegeven, de harten heb ik geelgroen gelaten. Het is lastiger dan zo op filmpjes lijkt, maar het is vooral een kwestie van geduld, wachten tot het droog is allemaal. 
De tekst komt van het draaistempel, maar de woorden zijn natuurlijk ook los te gebruiken.
Volgende week een hele andere techniek met deze prachtige klaprozen. 
Een fijne dag,
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking:

Lucy zei

Een prachtige uitwerking en wat zijn deze poppies mooi zeg!