zondag 24 september 2017

Kerstlicht


Bij de laatste set stempels zat ook dit melkpak, nou ja, een stuk SB-karton gerild en gestand om dit melkpak van te maken. Het idee was er al snel, maar om het uit te voeren liet op zich wachten. 


Stap 1 was het maken van gaatjes met een stans. Ik heb geen a-4 embossing machine dus moest ik iets bedenken, met als gevolg een afdruk op de ene onderkant en wat hapjes uit de andere onderkant, maar dat is geen probleem. De kleine stukjes uit de plak-flap rechts heb ik met een mesje gesneden, nadat ik met potlood de vorm van de gaatjes had getekend. Met een kwast en archival rode inkt heb ik het hele pak gekleurd. Omdat ik lijm ging gebruiken wilde ik een watervaste inkt. 


Op een vel printerpapier heb ik de maat van het dubbelgevouwen pak getekend. Om het draaistempel te gebruiken kon ik het pak niet in de hoek leggen. Daarom heb ik een ruitjesvel in de hoek gelegd en daarop heb ik de precieze maat van het stencil getekend. Nu is het mogelijk om het pak passend in mijn stempelhulp te draaien. 


Hier zie je de lijnen van het stencil op het ruitjesvel en het klaarleggen van de stempels op het stencil. 


Om te testen of alles goed lag en of het pak ook echt kon draaien heb ik deze proefafdruk gemaakt. Best een mooie kleurencombinatie!


Nu was het de beurt aan het echte pak. Om doordrukken te voorkomen heb ik het proefvel er ingelegd. Toen alles gestempeld was vond ik een paar kale plekken, zo heb ik 'merry' nog extra op de bovenrand gestempeld en 'Christmas' paste er net onder.  Na het stempelen heb ik een stukje transparant papier tegen de hele binnenkant geplakt en  kon het pak in elkaar gelijmd worden. De bovenkant heb ik nog open, ik weet nog niet wat ik daarmee wil. 


Bij daglicht ziet het er zo uit, maar het spannende was het zoeken naar een kaarsje en wachten op tot het donker werd. En toen was ik blij met resultaat!
Fijne dag,
Josje




Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: