zondag 30 april 2017

Lelies



Deze lelie is op SB-karton gestempeld en ingekleurd met Pitt stiften, laag over laag. Eenmaal klaar was de achtergrond wat saai, daarom heb ik een stencil gepakt en over de kaart gelegd. Omdat ik meestal ruzie heb met sponsjes heb ik pasgeleden een set verfkwasten (nr. 12 met ronde top) gekocht. Die heb ik gebruikt om distress inkt aan te brengen. Eerst van links naar rechts en later van onder naar boven. En dat geeft een wat psychedelisch effect. Als laatste heb ik de tekst afgedrukt, de inkt uitgeveegd en opnieuw afgedrukt. Op de echte kaart ziet het er egaal uit, op de foto wat minder. 


De tweede lelie is van een subtielere kleuring. Afgedrukt op waterart papier met distress spun sugar, daarna eerst met een pitt stift de meeldraden ingekleurd. Daarna met een vochtige penseel de afdruklijnen laten vervagen en waar nodig een beetje extra inkt gebruiken. Om de kaart uit te snijden heb ik eerst het blad links deels uitgeknipt, zover dat het blad over de die heen gelegd kon worden op de kant die niet snijdt. Na het uitstansen heb ik de achtergrond ingekleurd en de tekst gestempeld. Als laatste heb ik de bloem op een linnenstructuur kaart geplakt.
Fijne dag,
Josje

Geen opmerkingen: