zondag 9 oktober 2016

1 bloem, 2 kleuren, 4 kaarten



Eigenlijk is dit gewoon een gevalletje oefenen met mijn nieuwe polychromos kleurpotloden. Hiervoor heb ik de zonnebloem uit kit 142 afgedrukt op een paar soorten papier, 2 keer met bruine inkt en twee keer met roze inkt. Nadat ik de bloemen ingekleurd had ben ik er met een penseel en geurloze terpentine overheen gegaan. Dat is echt even wennen, de ene penseel doet het heel anders dan de andere. Daarna heb ik een stencil gepakt en de bloem in het kader geplaatst en ingekleurd. Voor de eerste drie kaarten heb ik teksten van kit 162 en kit 143 gebruikt, op de laatste kaart heb ik Hoera uit de lettermix omlijnd. Om de bloemen diepte te geven heb ik ze met een grijze stift omlijnd. De gele bloemenkaarten heb ik nog wat versierd met stippels. En natuurlijk moest ik nog met de witte gelpen her en der wat streepjes te zetten. Maar het was een leuke manier om kennis te maken met de geweldige kleurpotloden!
Fijne dag, 
Josje 






Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: