zaterdag 27 augustus 2016

Challenge 10 jaar


Simpel, zwart wit. Of toch niet? Eigenlijk helemaal niet, bleek toen ik deze kaart ging maken. Het zijn 3 kaarten op elkaar, elke laag ligt op een rode kaart. Die rode kaart is op maat gesneden met de 'perfect rulers', een geniale liniaal waar je randen in diverse maten mee kunt snijden. Dat is het makkelijke deel. Het lastige deel is om drie witte vellen papier precies op maat op elkaar te leggen. Om ze niet te laten verschuiven heb ik er een drup fotolijm tussen gedaan. In mijn zelfgemaakte misti heb ik de precieze plaats voor de kaarten gezocht en gemeten, zodat de afdruk centraal op de kaart staat. Ook daar heb ik de 3 kaarten met een druppel lijm vastgeplakt. En toen was het simpel een paar keer inkten en afdrukken tot ales intens zwart was. Wel stiekem de bovenste kaart er af gehaald, zodat de randen van nummer 2 scherp werden. Idem voor de laatste kaart. De kaarten op de rode kaarten geplakt, randen gesneden en op de volgende laag geplakt etc. Als laatste op een stukje wit papier de tekst afgedrukt en boven op de kaart geplakt. Simpel, lastig te maken Maar wel erg chique, vind ik ;-)
Het achtergrond stempel vind je in kit 161, het birthday stempel weet ik echt niet, kan het niet vinden.

Groetjes
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: