woensdag 18 december 2013

Sunshine

De zonnebloemen op aubergine kleurig glad cardstock gestempeld.
Met chloor ontkleurd en voila , het werd prachtig lichtgeel terwijl ik lila had verwacht.
Op een reststukje cardstock de tekst met chloor gestempeld en uitgeknipt.
De randjes van het strookje tekst heb ik ook met chloor bewerkt.
Met foamtape de tekst verhoogt opgeplakt.
Gemat op zwart en daarna op aubergine cardstock en linnenkarton gezocht voor de dubbele kaart in dezelfde gele kleur als de bloemen.


Groetjes Ank

9 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Een hele mooie zonnige kaart , ik voel me heel wat beter als ik hier naar kijk!!

Groetjes
Maria

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een intense kleur dat aubergine naast dat zo zachte geel...heel mooi geheel Ank

Marianne zei

Wat een ontzettende mooie kaart!!! Echt een topper!
xxx Marianne

Marianne zei

een heel mooie kaart, en wat leuk dat de bloemen geel geworden zijn zonder dat je het verwachtte, het resultaat is echt heel mooi. Hoe doe je dat eigenlijk, dat ontkleuren met chloor? Kan ik daar ergens een tutorial over vinden?

Mag het een onsje minder zijn, zei

Nee geen tutorial want zo ingewikkeld is het niet.
Gebruik een fantastix of desnoods een wattenstaafje, dip die in chloor en kleur hiermee je afdruk in. Tijdens het drogen bleekt het papier uit. Hoe natter hoe meer het bleekt.
Werkt niet op alle gekleurd papier maar. Papicolor schijnt niet te bleken.
Gebruik ook geen dikke geconcentreerde chloor, die vreet je papier gewoon weg. Ik gebruik eucalyptus chloor van de Action, die stinkt ook wat minder erg.

Marianne zei

bedankt voor je snelle reactie, ik dank dat ik dat eens ga proberen. Die chloor is dat dan wat ook gekend is onder naam javel of bleekwater, of is dat speciaal voor de hobby?

Mag het een onsje minder zijn, zei

bleekwater wat je ook in de toiletpot spuit, niks speciaal voor de hobby hoor. Zolang het maar geen dikke ( te geconcentreerde ) Glorix is. Het goedkope spul is meer dan goed genoeg.

Marianne zei

dankjewel, ga dan ook maar eens kijken voor een fles waar een "aangenaam" geurtje aan zit.

Unknown zei

Heel verrassend, aubergine wat geel wordt! Maar een heel mooi effect!