zondag 5 maart 2017

Toen en nu


Lang geleden, op de eerste SB-dag hebben we gedemonstreerd met het Big and Juicy waterfall inktkussen en een brayer op SB-karton, waarna we daar water over druppelden. Het was een sensatie, toen! Voor de kaart van vandaag heb ik het hetzelfde gedaan. En ik heb ook gestempeld met water: de splash. Daarna heb ik de koi afgedrukt met Versamark op wit papier, met wit poeder geĆ«mbost en uitgeknipt. Met een spectrum noir sparkle pen heb ik de hele vis laten glanzen, ik heb er fun foam onder gedaan en het geheel op de kaart geplakt. De tekst komt van sheet 162, 'the' heb ik niet be-inkt, net zo min als de 'w' van wishes. Op het sheet staan ook een paar teksten met een 'f', die heb ik zo goed mogelijk met een versamark pens getekend. 
Maar hoe zou ik dit anno 2017 doen? 


Zo dus. Zelfde SB-karton, zelfde inkpad, maar veel meer lagen, met zelfs een keer een stencil ertussendoor, en nog meer brayeren. Dit keer heb ik de splash afgedrukt met midnight blue van Archival. Met een stans met stippelrand heb ik het karton uitgestanst en op een kaart met linnenstructuur geplakt. De twee rode laarsjes zijn ook een die, om ze mooi te laten glanzen heb ik er glossy accent opgedaan. De tekst die ik zocht was 'spetter, spieter, spater, lekker in het water'. Maar die heb ik niet gevonden en ik durfde hem niet te handletteren!

Een fijne dag,
Josje
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: