zondag 27 maart 2016

Vrolijk Pasen


Deze kaart is voor mijn jongste zoon, die gistermiddag thuis kwam van een maand rondreizen in Australië. Om deze paaseieren te maken heb ik eerst de buitenkant van het eier-stencil vast gezet op een kaart van SB-karton. Daar heb ik de eieren van kit 158 in afgedrukt, deze gemaskerd en met behulp van de witte lakstift en het grootste ei heb ik het ei versierd. Daarna heb ik één voor één de eieren ingekleurd door eerst alle eierstencils op hun plaats te leggen en dan steeds eentje te verwijderen. Het openliggende deel heb ik gesponst en langs de buitenrand met stift een lijns getrokken. Daarna heb ik het masker van de kleine eieren verwijderd, ze versierd met de lakstift en met een memento stift ingekleurd. de schaduw is met een grijze stift gemaakt. Op de groene achtergrond heb ik streepjes met de gebruikte kleuren stift gezet. Met donkerpaarse Stazon heb ik de tekst gestempeld. Er is een betere tekst, maar die heb ik helaas niet: 'Welcome home' van sheet 50.
Eigenlijk was dit de tweede kaart die ik maakte, toen ik de eerste af had, bedacht ik dat ik de versieringen als eerste had moeten doen met de lakstift. Maar ik wil nooit een kaart weggooien totdat het echt mislukt is. 


Daarom heb ik maar wat water op de eerste kaart gedruppeld, in laten werken en opgenomen met een rol (wc-)papier. De ontstane witte vlekken heb ik met de gebruikte viltstiften omlijnd en dat best grappig, vond ik. De kleine eitjes heb ik ook met stift versierd. De tekst goed scheef gestempeld en het horloge uit kit 145 heb ik twee keer afgedrukt. Dit om te wijzen op de vooruitgedraaide tijd!

Vooral op de eerste kaart valt het op dat de resist niet goed doorkomt in de roze kleur, ook de waterdruppels halen niet alle inkt weg. Dat komt omdat in mijn sponsje nog wat pigmentinkt zit, die blijkbaar erg overheersend is. Maar het glanst wel heel erg mooi, wat op de detailfoto goed te zien is.


Kortom, het ging weer niet helemaal soepel, maar van fouten leer je toch het meeste, vind ik. Want wie goed kijkt, zit dat de streepjes in de eerste foto het gevolg zijn van de paarse inkt, die nog niet droog was toen ik de kaart ging poetsen, maar strepen trok in het groen. Door de vegen te versterken en ook met andere kleuren dit te herhalen, lijkt het min of meer alsof het zo de bedoeling was. 

Eet smakelijk van alle eieren en een fijne dag
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: