zaterdag 26 november 2016

Mijn favoriete challenge


Mijn favoriete stempels van Stampinback? Dat zijn er vele, maar een script stempel (of een andere 'dieptemaker' zoals spetters of stippen en dergelijke) zijn een must voor mij. Dan is er een favoriete Happy Birthday stempel, maar dat paste niet meer op deze kaart. En een groot achtergrondstempel, waar je zoveel mee kan als deze floral. Dat zijn mijn toppers. 
Al vaak heb ik laten weten, dat het niet altijd zo gemakkelijk gaat om een voorbeeldkaart te maken. Ik ben namelijk erg van de techniekjes. Je hebt iets in je hoofd, maar in de praktijk werkt dat vaak niet. Zoals bij de kaart van vandaag. Ik wilde op kraftpapier een offset-afdruk maken, Eerst met rood en dan er net iets naast een witte afdruk erover heen. Na de rode afdruk heb ik het stempel heel goed schoon gemaakt en toen de inkt gedroogd was, heb ik met versamark het stempel weer beïnkt, de afdruk gemaakt en wit embossingpoeder over de kaart gestrooid. Jammer genoeg was de offset net niet genoeg, links onderin kun je de bedoeling zien, maar verder dekte het wit bijna al het rood af. En bleek het stempel toch niet zo schoon, zodat ik nu roze Versamark heb. 
De verdere bedoeling was dat ik het script stempel met rood af zou drukken en dan de inkt weg zou vegen van de witte embossinglaag. Ook dat ging niet niet volgens plan, maar in plaats van de kaart weg te gooien heb ik hem laten staat. 


Na een week of twee ben ik na gaan denken wat ik er nog van kon maken. Een stuk er af snijden? Of een soort van roze kader er omheen. Dat laatste is het geworden, door met een rood Stabilo all potlood lijnen om het script stempel te trekken en die met mijn vinger uit te vegen. Daarna heb ik met een rode stift de bloemen langs de randen gekleurd en hetzelfde bij de blaadjes gedaan met een groene stift. Dit effect kun je niet met een offset druk bereiken. De kaart op maat gesneden en op een basis van Kraftkarton geplakt.
De moraal: alles kan op het juiste moment favoriet zijn, hier werd ik deels gered door het rode stabilo potlood, dat al meer dan 25 jaar op het juiste moment lag te wachten!
Een fijne dag verder!
Josje  


Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: