zaterdag 27 mei 2017

Alcohol met een rietje


Na de kleine aquarelletjes vandaag iets totaal anders: alcohol inkt op SB-karton werkt geweldig, daar heb ik deze hele kaart mee gekleurd.  Eerst paar kleuren groen op het karton druppelen, snel wegblazen met een rietje en je hebt een stel bomen. Op de voorgrond met archival inkt de de bloempotten van set 166 stempelen en met een blenderpen en wat inkt de bloemen in de potten aanbrengen. Wat groene stippen ertussen als blaadjes en takjes. De potten een beetje maskeren en de bomen aan de zijkant en op de achtergrond stempelen. Deze met extra alcoholinkt inkleuren. Dan de 'aarde' op van de voorgrond inkleuren en met een stukje vilt en een lichte kleur alcoholinkt de lucht aanbrengen. De teksten van sheet 167 heb ik in een aantal kleuren watervaste inkt afgedrukt en dit was een mooie bijpassende kleur. Als laatste heb ik met witte gelpen details aangebracht. 
De verwachting voor vandaag is erg warm, dus neem de kop van vandaag niet letterlijk: alcohol moet je niet met een rietjes drinken! ;-)
Josje

Tip: ik heb van al mijn alcoholinkten op een heel goedkoop palet een paar druppels aangebracht en de naam er bij gezet. Zo kan ik makkelijk, snel en heel zuinig met de blenderpen kleuren.

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: