zondag 8 januari 2017

IJspret


Eerst heb ik dunne laag Gesso op beide pagina's aangebracht. Op tissue papier heb ik een paar afdrukken van de bergen en de skiër van sheet 117 gemaakt met zwarte archival inkt. Ook het kleine wak van sheet 116 heb ik afgedrukt op tissue papier. Dat heb ik uitgeknipt en met multi matte medium vast geplakt op de bladzijden. De rest van het landschap heb ik met een aquareleerbaar potlood ingetekend. De skiër en het wak heb ik ingekleurd.


Om de skiër wat naar achteren te brengen (hij is wat groot) heb ik weer wat Gesso gesmeerd, de lucht met acrylverf gekleurd en om het wak met het stencil 'broken glass' en structuurpasta wat gebarsten ijs gemaakt. Op het ijs verf in de kleur ice blue aangebracht. En toen begon het plaatsen van de mensen. Het leuke van tissue papier is dat het zo dun is, dat je het ook omgekeerd kunt gebruiken. Zo krijg je een schaatsende tweeling.


Sommige figuren heb ik rechtstreeks op de verf aangebracht, andere via het tissue papier.  Het kleine vliegtuig vind je op sheet 100 en het beertje staat op sheet 99. Op deze manier kon ik proberen hoe ik in moest kleuren. Op de verf was het inkleuren makkelijk met viltstiften te doen, maar op de mult matte media duurt het heel lang voor de inkt droog is. De potloodlijnen heb ik met een waterpenseel mooi vaag kunnen maken en de schaduwen zijn vooral met grijze stiften gedaan. De bergtoppen en de ijspegels aan de bovenkant zijn met witte poscastift gedaan. De vijver heb ik met donkere inkt gekleurd en daar wink of stella over heen gedaan. In het echt schittert het water je tegemoet! Op een aantal plekken heb ik nog wat structuurpasta aangebracht. Als laatste heb ik de teksten aangebracht. Het was zo leuk om te maken, ik kan het iedereen aanbevelen om het eens te proberen. 
Succes!
Josje  

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: